wywieranie wpływu na ludzi, konwersja

Wchodząc w tych świątecznych dniach do centrów handlowych, zostaniesz zaatakowany jasnym światłem, atrakcyjnymi reklamami, kolędami i hostessami w stroju aniołka sprzedającymi sianko lub zmodyfikowane genetycznie opłatki. Musisz wiedzieć, że nie bierzesz udziału w jednostronnej czynności, w której Ty jesteś decydentem - centrum handlowe wciąga Cię w psychologiczną grę wywierania wpływu, w zakupowe szachy...

Jak pewnie zauważyłeś dzisiejszy artykuł będzie opisywał jak nie dać się naciągnąć sprzedawcom, jednak jeśli jesteś sprzedawcom, to zapewne umiejętnie wyciągniesz wnioski, co zrobić, aby zacząć rozstawiać pionki :)

Zainspirowany pytaniem jednego z Klientów, postanowiłem poruszyć pewien temat, który przewija się od czasu do czasu, a wymaga wyjaśnienia, szczególnie dla osób, które w przeciwieństwie do mnie nie spędzają większości dnia w Internecie ;)

W kilku słowach chodzi o to, że z reguły naciągacze próbują zarobić na naiwności ludzi i sprzedać im domeny, które w 95% przypadków są im w ogóle nie potrzebne. Klienci przyznawali mi się nie raz, że wydali kilka tysięcy złotych, bo ktoś powiedział im, że inna firma interesuje się pakietem domen w różnych rozszerzeniach (com, net, org, info, biz itp..).

piątek, 09 październik 2015 08:49

Wzmocnij zaufanie klientów poprzez liczniki

Napisał

Jeśli czytałeś moją książkę "Wywieranie wpływu na ludzi przez stronę internetową" to pewnie kojarzysz fragment o chwaleniu się liczbami. A jeśli nie czytałeś, albo nie pamiętasz tego fragmentu, to pozwól, że szybko przypomnę - warto się chwalić!

Brzmi to może dziwnie, bo przecież nikt nie lubi chwalipiętów, jednak chodzi tutaj o zbudowanie zaufania od strony klientów oraz o wzmocnienie społecznego dowodu słuszności, czyli jednej z reguł wywierania wpływu, która mówi, że nie wiedząc jak zachować się w danej sytuacji zachowujemy się tak jak inni ludzie - no i jest to bezsprzecznie prawda.

środa, 23 wrzesień 2015 08:51

Flash - musi odejść

Napisał

Parafrazując hasła wykrzykiwane przez protestujących wobec Pana Leszka Balcerowicza, na przełomie wieków, możemy powiedzieć (ba, wykrzyknąć!) FLASH MUSI ODEJŚĆ!

O co tyle rabanu? Ktoś zapyta.. A no o to, że technologia Flash jest technologią przestarzałą, archaiczną i niebezpieczną. Raz po raz pojawiają się w sieci różne wpisy o szkodliwości używania i powodach do niewykorzystywania tej technologii. Podsumowując i wybierając najciekawsze z nich możemy wyczytać m.in.:

  • po wykryciu luki w bezpieczeństwie, najpopularniejsza przeglądarka internetowa (Mozilla FireFox), postanowiła umieścić wtyczkę flash na czarnej liście (https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/blocked/p946)
  • Alex Stamos odpowiedzialny za bezpieczeństwo Facebooka ogłosił w lipcu 2015, że Adobe (twórca Flasha) powinien ogłosić ostateczną datę wsparcia dla tej technologii (https://twitter.com/alexstamos/status/620306643360706561)
  • flash nie jest obsługiwany przez urządzenia mobilne (tablety, smartfony) - to jeden z najmocniejszych argumentów przemawiających za niewykorzystywaniem tej technologii przy tworzeniu stron internetowych
  • rośnie grono użytkowników, którzy świadomie (głównie z powodu natarczywości reklam) blokują flasha za pomocą wtyczek w przeglądarkach (np. https://addons.mozilla.org/pl/firefox/addon/flashblock/)
  • flash obciąża procesor komputera, oczywiście ktoś powie, że w aktualnych czasach, kiedy każdy ma maszynę o jakiej w NASA mażyli jeszcze kilka lat temu, jednak grosz do grosza... i komputer zamulony

Wymieniać można by tak długo, jednak myślę, że powyższe argumanty dadzą Ci do zrozumienia, że technologię flash należy odstawić.

Czego więc używać w zamian?

Zależy od tego, do czego chciałeś flasha wykorzystać, ale z pomocą może przyjść JavaScript albo HTML5.

poniedziałek, 27 lipiec 2015 08:21

Brak ikon narzędzi w JCE

Napisał

Dziś bardzo krótki wpis, który jednak może bardzo szybko rozwiązać problem braku ikon w edytorze JCE pod systemem Joomla!. Jeśli spotkałeś się z sytuacją, kiedy Twój edytor (najczęściej na frontendzie) wygląda jak na poniższym obrazku, to od razu przeskocz pod obrazek i czytaj jak to szybko naprawić...

Choć RWD, czyli Responsive Web Design jako technika projektowania stron internetowych znana jest od kilku lat, to nadal nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, co to jest i jakie daje możliwości. W tym wpisie postaram się przybliżyć Ci temat RWD i przekonać do tego, że każda nowo powstała strona obowiązkowo powinna być zbudowana w ten sposób. Nie będziemy się tutaj wdawali w techniczne aspekty jak wykonać taką stronę i jakie narzędzia wykorzystać, chciałbym tylko zwrócić uwagę na takie rozwiązania.

wtorek, 09 czerwiec 2015 12:35

Dlaczego wybrać CMS Joomla!

Napisał

Kiedyś często musiałem tłumaczyć, dlaczego dobrym rozwiązaniem jest wybranie CMS Joomla!  Dlatego swego czasu na blogu mojej agencji umieściłem niniejszy wpis i po prostu podsyłałem linka klientom informując ich skąd ten wybór. Mam nadzieję, że ten artykuł raz na zawsze zamknie usta niedowiarkom ;)

piątek, 29 maj 2015 06:27

Jak być bardziej kreatywnym?

Napisał

Nie ważne, czym się zajmujesz. Pewnie też tak masz, że czasem dopada Cię brak kreatywności. Wszyscy w około mają flow do pracy, a Tobie jakoś nie idzie. Próbujesz się zrelaksować, przewietrzyć pomieszczenie, może zapalić coś zielonego (nie polecam). Jednak nic nie działa? A wiesz dlaczego?

Jeśli chcesz zwiększyć swoją kreatywność, to pomoże Ci w tym radość. Tak, po prostu radość z życia. Pozytywne emocje powodują wzrost naszej ciekawości otaczającym nas światem i otwierają nasz umysł na nowe doświadczenia, pomysły i umiejętności.

Strona 2 z 2



Kliknij tutaj i pobierz darmowy rozdział mojej książki!

ponad 100 pobrań w pierwszym tygodniu - tyle osób nie mogło się mylić!




Hej!

Mam nadzieję, że odwiedzisz mnie ponownie wkrótce?! Polub także fanpage. Kliknij tutaj:

Losowa recenzja:

Wywieranie wpływu
serwis sprzedajacastrona™.pl jest częścią GR4. Kopiowanie i rozpowszechnianie materiałów umieszczonych na stronie bez pisemnej zgody autora jest surowo zakazane.
×
×