Artykuły (20)
6 psychologicznych sztuczek powodujących zakupowe szaleństwo
Napisał Dawid SzczepaniecWchodząc w tych świątecznych dniach do centrów handlowych, zostaniesz zaatakowany jasnym światłem, atrakcyjnymi reklamami, kolędami i hostessami w stroju aniołka sprzedającymi sianko lub zmodyfikowane genetycznie opłatki. Musisz wiedzieć, że nie bierzesz udziału w jednostronnej czynności, w której Ty jesteś decydentem - centrum handlowe wciąga Cię w psychologiczną grę wywierania wpływu, w zakupowe szachy...
Jak pewnie zauważyłeś dzisiejszy artykuł będzie opisywał jak nie dać się naciągnąć sprzedawcom, jednak jeśli jesteś sprzedawcom, to zapewne umiejętnie wyciągniesz wnioski, co zrobić, aby zacząć rozstawiać pionki :)
Czy są Państwo zainteresowani odkupieniem domeny...? Czyli jak nie dać się naciągnąć albo jak zgarnąć fajną domene...
Napisał Dawid SzczepaniecZainspirowany pytaniem jednego z Klientów, postanowiłem poruszyć pewien temat, który przewija się od czasu do czasu, a wymaga wyjaśnienia, szczególnie dla osób, które w przeciwieństwie do mnie nie spędzają większości dnia w Internecie ;)
W kilku słowach chodzi o to, że z reguły naciągacze próbują zarobić na naiwności ludzi i sprzedać im domeny, które w 95% przypadków są im w ogóle nie potrzebne. Klienci przyznawali mi się nie raz, że wydali kilka tysięcy złotych, bo ktoś powiedział im, że inna firma interesuje się pakietem domen w różnych rozszerzeniach (com, net, org, info, biz itp..).
Wzmocnij zaufanie klientów poprzez liczniki
Napisał Dawid SzczepaniecJeśli czytałeś moją książkę "Wywieranie wpływu na ludzi przez stronę internetową" to pewnie kojarzysz fragment o chwaleniu się liczbami. A jeśli nie czytałeś, albo nie pamiętasz tego fragmentu, to pozwól, że szybko przypomnę - warto się chwalić!
Brzmi to może dziwnie, bo przecież nikt nie lubi chwalipiętów, jednak chodzi tutaj o zbudowanie zaufania od strony klientów oraz o wzmocnienie społecznego dowodu słuszności, czyli jednej z reguł wywierania wpływu, która mówi, że nie wiedząc jak zachować się w danej sytuacji zachowujemy się tak jak inni ludzie - no i jest to bezsprzecznie prawda.
Parafrazując hasła wykrzykiwane przez protestujących wobec Pana Leszka Balcerowicza, na przełomie wieków, możemy powiedzieć (ba, wykrzyknąć!) FLASH MUSI ODEJŚĆ!
O co tyle rabanu? Ktoś zapyta.. A no o to, że technologia Flash jest technologią przestarzałą, archaiczną i niebezpieczną. Raz po raz pojawiają się w sieci różne wpisy o szkodliwości używania i powodach do niewykorzystywania tej technologii. Podsumowując i wybierając najciekawsze z nich możemy wyczytać m.in.:
- po wykryciu luki w bezpieczeństwie, najpopularniejsza przeglądarka internetowa (Mozilla FireFox), postanowiła umieścić wtyczkę flash na czarnej liście (https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/blocked/p946)
- Alex Stamos odpowiedzialny za bezpieczeństwo Facebooka ogłosił w lipcu 2015, że Adobe (twórca Flasha) powinien ogłosić ostateczną datę wsparcia dla tej technologii (https://twitter.com/alexstamos/status/620306643360706561)
- flash nie jest obsługiwany przez urządzenia mobilne (tablety, smartfony) - to jeden z najmocniejszych argumentów przemawiających za niewykorzystywaniem tej technologii przy tworzeniu stron internetowych
- rośnie grono użytkowników, którzy świadomie (głównie z powodu natarczywości reklam) blokują flasha za pomocą wtyczek w przeglądarkach (np. https://addons.mozilla.org/pl/firefox/addon/flashblock/)
- flash obciąża procesor komputera, oczywiście ktoś powie, że w aktualnych czasach, kiedy każdy ma maszynę o jakiej w NASA mażyli jeszcze kilka lat temu, jednak grosz do grosza... i komputer zamulony
Wymieniać można by tak długo, jednak myślę, że powyższe argumanty dadzą Ci do zrozumienia, że technologię flash należy odstawić.
Czego więc używać w zamian?
Zależy od tego, do czego chciałeś flasha wykorzystać, ale z pomocą może przyjść JavaScript albo HTML5.
Dziś bardzo krótki wpis, który jednak może bardzo szybko rozwiązać problem braku ikon w edytorze JCE pod systemem Joomla!. Jeśli spotkałeś się z sytuacją, kiedy Twój edytor (najczęściej na frontendzie) wygląda jak na poniższym obrazku, to od razu przeskocz pod obrazek i czytaj jak to szybko naprawić...
Choć RWD, czyli Responsive Web Design jako technika projektowania stron internetowych znana jest od kilku lat, to nadal nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, co to jest i jakie daje możliwości. W tym wpisie postaram się przybliżyć Ci temat RWD i przekonać do tego, że każda nowo powstała strona obowiązkowo powinna być zbudowana w ten sposób. Nie będziemy się tutaj wdawali w techniczne aspekty jak wykonać taką stronę i jakie narzędzia wykorzystać, chciałbym tylko zwrócić uwagę na takie rozwiązania.
Kiedyś często musiałem tłumaczyć, dlaczego dobrym rozwiązaniem jest wybranie CMS Joomla! Dlatego swego czasu na blogu mojej agencji umieściłem niniejszy wpis i po prostu podsyłałem linka klientom informując ich skąd ten wybór. Mam nadzieję, że ten artykuł raz na zawsze zamknie usta niedowiarkom ;)
Nie ważne, czym się zajmujesz. Pewnie też tak masz, że czasem dopada Cię brak kreatywności. Wszyscy w około mają flow do pracy, a Tobie jakoś nie idzie. Próbujesz się zrelaksować, przewietrzyć pomieszczenie, może zapalić coś zielonego (nie polecam). Jednak nic nie działa? A wiesz dlaczego?
Jeśli chcesz zwiększyć swoją kreatywność, to pomoże Ci w tym radość. Tak, po prostu radość z życia. Pozytywne emocje powodują wzrost naszej ciekawości otaczającym nas światem i otwierają nasz umysł na nowe doświadczenia, pomysły i umiejętności.
Kliknij tutaj i pobierz darmowy rozdział mojej książki!
ponad 100 pobrań w pierwszym tygodniu - tyle osób nie mogło się mylić!